Group 1

Call center național pentru incidentele de securitate cibernetică

2 mai 2019 Fără categorie

CERT-RO a lansat astăzi, 2 mai 2019, un call center național pentru incidentele de securitate cibernetică, apelabil din orice rețea la nr. 1911.

Această activitate va îmbunătăți infrastructura de comunicații a CERT-RO, adăugând o componentă de Call Center pentru preluare telefonică a notificărilor privind incidente se securitate cibernetică.

Call Center-ul va fi disponibil tuturor cetățenilor şi organizațiilor publice și private din România, pentru a raporta incidente de securitate cibernetică, în mod gratuit și fără întrerupere (24/7).

Prin înființarea acestui Call Center, CERT-RO va îndeplini cerințele impuse CERT/CSIRT-urilor naționale prin Directiva NIS: crearea mai multor mijloace de contact și contactare (persoane, instituții private și publice din aria de responsabilitate a CERT-RO și alte entități cu care CERT-RO cooperează, inclusiv autorități) în orice moment; nivel ridicat de disponibilitate a serviciilor de comunicații; personal suficient pentru a asigura disponibilitatea în orice moment; monitorizarea incidentelor la nivel național.

Cuvinte cheie: >