Clauze contractuale mai clare la închirierea de autovehicule

16 iulie 2015 Business UE

Începând cu această lună, în cazul închirierii de autovehicule, cetățenii europeni vor beneficia de clauze contractuale mai clare cu privire la politicile în domeniul asigurărilor și la opțiunile de realimentare a rezervorului, de o rezolvare mai echitabilă a despăgubirilor pentru daune și de o transparență sporită a prețurilor.

Cinci mari societăți de închirieri auto au convenit să își revizuiască în mod semnificativ practicile față de consumatori datorită unei acțiuni comune întreprinse de Comisia Europeană și de autoritățile naționale de resort. Companiile și-au luat angajamentul de a alinia mai bine practicile curente de închiriere a unui autovehicul la cerințele legislației în materie de protecție a consumatorilor, stabilite de normele UE privind drepturile consumatorilor, practicile comerciale neloiale și clauzele contractuale abuzive.

Principalele îmbunătățiri asumate se referă la:

– transparența închirierii de autovehicule online;

– informațiile privind asigurarea facultativă și produsele de asigurare;

– politica transparentă în domeniul combustibililor;

– procese mai clare și mai echitabile de inspecție a vehiculelor;

– perceperea unor costuri suplimentare de la clienți.

Citeste mai mult  Comisia Europeană. Obiective strategice în materie de conectivitate pentru 2025

Propunerile vor fi puse în aplicare gradual de către companii, majoritatea lor urmând a fi finalizate până la sfârșitul anului 2015, se precizează în comunicatul Reprezentanţei Comisiei Europene din România.

Unele chestiuni nesoluționate vor trebui să fie monitorizate în continuare, în special în ceea ce privește:

– răspunderea consumatorilor pentru daunele produse de alte persoane;
– practicile brokerilor și intermediarilor;
– limba în care clauzele și condițiile ar trebui să fie prezentate la închirierea de autovehicule în alt stat membru;
– acoperirea oferită prin asigurarea prevăzută în pachetele de închirieri de autovehicule și alternativele de asigurare existente pe piață.

Decizia adoptării de măsuri a fost luată ca urmare a creșterii constante a numărului reclamațiilor formulate de consumatori cu privire la serviciile de închirieri auto în cazul în care un autovehicul este închiriat în altă țară – de la aproximativ 1.050 de cazuri în 2012, la peste 1.750 în 2014, potrivit rapoartelor de la Centrele europene pentru consumatori.

Citeste mai mult  Acţiune în anularea hotărârii AGA. Comunicarea procurii către societate cu mai puţin de 48 de ore înainte de adunare

 

Cuvinte cheie: > >