Group 1

MFP. Precizări privind depunerea formularului 112

Referitor la depunerea formularului 112 ”Declarație privind obligațiile de plată contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”, Ministerul Finanțelor Publice face următoarele precizări:

Obligațiile fiscale reprezentând impozitul pe venit și contribuțiile sociale aferente lunii martie, cu termen legal de depunere 25 aprilie 2020, vor fi declarate până la data de 27 aprilie 2020 inclusiv, prin completarea și depunerea formularului 112 aprobat prin Ordinul ministrul finanţelor publice, ministrul muncii şi justiţiei sociale şi ministrul sănătăţii nr.3063/1376/1430/2019.

Formularul se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță și se poate descărca de pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Pentru declararea obligațiilor fiscale aferente lunii aprilie 2020, cu termen legal de depunere 25 mai 2020, este în curs de aprobare un nou model de formular 112, în care vor fi evidențiate reglementările legale aprobate în perioada stării de urgență.

Potrivit art.XI alin.(7) din OUG nr.30/2020 cu modificările și completările ulterioare, termenul de plată şi declarare a obligaţiilor fiscale prevăzute conform alin. (5) este data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de şomaj.

Citeste mai mult  Contestaţie la executare fiscală. Nulitatea deciziei de instituire a măsurilor asiguratorii

Ca urmare, obligațiile fiscale aferente indemnizațiilor de somaj tehnic acordate din bugetul asigurări pentru șomaj sau după caz din bugetul de stat în baza OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, plătite prin intermediul angajatorilor/plătitorilor de venit, se declară și se plătesc prin declarația – formular 112 în conformitate cu aceste prevederi legale, respectiv, pentru sumele încasate de angajatori în luna aprilie – până la data de 25 mai.

Astfel, la modificarea declarației 112, s-au avut în vedere prevederile din Legea pensiilor și Legea privind reforma în domeniul sănătății, în ceea ce privește asigurarea continuității calității de asigurat în cele două sisteme.

Pentru asigurarea continuității stagiului de cotizare s-a identificat soluția ca, în declarația 112 aferentă perioadei de raportare, să se completeze în anexa Asigurat, pentru fiecare persoană care beneficiază de indemnizație, informațiile necesare stabilirii stagiului de cotizare pentru perioada de somaj tehnic, pentru fiecare lună în care persoana a beneficiat de indemnizație.

Citeste mai mult  Avocații Radu și Asociații SPRL obțin o soluție de referință privind suspendarea executării unui act administrativ normativ

De exemplu: un angajator a încasat în luna aprilie indemnizațiile pentru luna martie – în D112 aferentă lunii aprilie, care se depune în mai, în anexa Asigurat pe care o completează pentru persoana aflată în somaj tehnic va putea înscrie distinct de obligațiile lunii aprilie, CAS și CASS aferent lunii martie.

Cuvinte cheie: > >