Group 1

Portarea de pe abonament pe cartelă preplătită

6 mai 2016 Fără categorie

ANCOM anunță că utilizatorii de telefonie mobilă au dreptul să își porteze numărul de telefon dintr-o rețea de telefonie în alta, chiar și atunci când portarea implică trecerea de la abonament (în vechea rețea) la cartelă preplătită (în noua rețea). Condițiile în care se realizează portarea sunt stabilite de ANCOM, iar operatorii care refuză portarea unui număr de telefon invocând faptul că portarea se poate realiza doar dacă utilizatorul optează pentru un abonament pot fi sancționați de Autoritate.

Prin serviciul de portabilitate a numerelor de telefonie fixă și mobilă, reglementat de ANCOM, utilizatorii își pot transfera numărul dintr-o rețea în alta în termen de 3 zile lucrătoare de la data transmiterii cererii de portare acceptate atât de furnizorul acceptor, cât și de furnizorul donor.

ANCOM reamintește condițiile în care se realizează procesul de portare a numerelor de telefon:
– poate fi portat orice număr de telefon, dar numai în măsura în care se furnizează același tip de serviciu: fix-fix, mobil-mobil;
– în cazul numerelor de telefonie mobilă, orice utilizator are posibilitatea păstrării numărului atunci când se transferă de la un operator la altul, indiferent de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid), astfel că se poate porta atât un număr de pe abonament pe cartelă prepaid, cât și invers;
– la portarea unui număr pe bază de cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat în noua rețea;
– în timp ce furnizorul operează portarea, serviciul de telefonie poate fi întrerupt pentru 3 sau 4 ore, timp în care utilizatorul nu va putea iniția sau primi telefoane;
– portarea se poate anula printr-o cerere depusă la reprezentanţa operatorului unde a fost solicitată iniţial portarea, cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data stabilită pentru realizarea portării.

Citeste mai mult  CCR: Parlamentul are competența de a reglementa infracțiuni doar prin lege, iar nu prin hotărâri

Nu este vorba de portare și nu se aplică aceleași condiții în cazul în care un utilizator dorește schimbarea planului tarifar din abonament în cartelă în rețeaua aceluiași furnizor de servicii de telefonie.

Cuvinte cheie: >