Sistemele de asistență auto ar trebui să fie obligatorii la autoturismele noi

17 noiembrie 2017 UE

Toate autoturismele noi ar trebui să fie echipate cu sisteme de asistență capabile să detecteze pietonii, să frâneze automat și să adapteze viteza, spune o rezoluție adoptată marți, 14 noiembrie, de europarlamentari.

În fiecare an, peste 25 000 de persoane sunt ucise și sute de mii rănite pe drumurile Europei. Aproximativ 90% dintre aceste accidente se datorează erorilor umane.

Multe dintre acestea ar putea fi evitate prin utilizarea noilor sisteme tehnologice de asistență a șoferilor în situații periculoase. Aceste sisteme variază de la dispozitivele inteligente de frânare la sistemul care detectează pietonii și cicliștii. De asemenea, sistemele pot încetini automat o mașină pentru a evita o coliziune și pentru a ajuta șoferii să rămână în limitele de viteză. Există, de asemenea, sisteme care emit sunete sau chiar direcționează o mașină înapoi atunci când iese din bandă.

În timp ce în trecut sistemele de asistență a șoferilor erau instalate numai pentru autovehiculele de ultimă generație, acestea se găsesc din ce în ce mai mult în momentul de față pe mașinile de toate clasele. Cu toate acestea, trei sferturi dintre autoturismele noi nu sunt încă echipate cu niciunul dintre acestea, în principal datorită costului suplimentar.

Citeste mai mult  Noi judecători numiți în cadrul Tribunalului UE

Pentru a reduce costurile, rezoluția sugerează doar obligativitatea caracteristicilor care sunt deja disponibile pe piață și care și-au dovedit capacitatea de a salva vieți, cum ar fi sistemele automate de frânare în situații de urgență, cu detectarea pietonilor și a cicliștilor.

„Toată lumea ar trebui să poată cumpăra o astfel de mașină”, ​​a spus deputatul Dieter-Lebrecht Koch (PPE), responsabil cu direcționarea noilor reguli în Parlament. „Tocmai prin implementarea pe scară largă aceste sisteme de asistență pentru șoferi devin mai ieftine. Prin urmare, prețul acestor mașini nu va crește exagerat; ele vor fi doar puțin mai scumpe.”

Deputații europeni sunt, de asemenea, dornici să evalueze posibila valoare adăugată a reducerii limitei de alcool din sânge la zero pentru conducători auto începători și pentru șoferii profesioniști din întreaga UE.

Cuvinte cheie: >