Sistemul de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă va fi informatizat

26 ianuarie 2018 Noutati legislative

Ministerul Afacerilor Interne a depus vineri, 26 ianuarie 2018, cererea de finanțare din fonduri europene pentru realizarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă.

Proiectul se încadrează în implementarea Strategiei naționale în domeniul TIC (Agenda Digitală pentru România) și va răspunde nevoilor cetățenilor pentru înregistrarea evenimentelor de viață.

Prin acest proiect se urmărește informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă pentru 4 evenimente de viață (naștere, căsătorie, divorț, deces), precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la baza informații primare de stare civilă.

Astfel, implementarea acestui sistem va conduce la accesarea online a datelor/informațiilor referitoare la procedurile/formularele privind actele de stare civilă, descărcarea on-line și completarea în format editabil a formularelor necesare cererilor pentru eliberarea actelor de stare civilă, încărcarea on-line a unor categorii de formulare necesare emiterii actelor de stare civilă, plata on-line a taxelor aferente, programarea on-line în vederea eliberării documentelor emise la nivelul MAI.

Citeste mai mult  Simplificarea condiţiilor de înregistrare a sediului social

Printre alte beneficii oferite de acest sistem se numără și reducerea birocrației prin eliminarea treptată a evidențelor manuale, dar și asigurarea transparenței activităților desfășurate.

De asemenea, vor fi digitizate documentele de stare civilă din ultimii 100 de ani.
Informatizarea va reduce numărul de drumuri pe care cetățenii le vor face la ghișee, în contextul în care documentele vor putea fi accesate electronic. În plus, va crește nivelul de securitate al documentelor emise de serviciile de stare civilă.

Proiectul are o valoare de aproximativ 34 milioane euro (fără TVA) și va fi implementat pe parcursul a 36 de luni.

Parteneri în proiect, alături de Ministerul Afacerilor Interne, sunt Serviciul de Telecomunicații Speciale, Ministerul Comunicațiilor şi Societății Informaționale și Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene.

Sursa: comunicat MAI

Cuvinte cheie: > > > >