UE introduce un nou regulament privind standardele de siguranță ale autovehiculelor

1 aprilie 2019 UE

UE introduce un nou regulament care impune standarde de siguranță sporite pentru producătorii de automobile, în încercarea de a reduce în mod semnificativ numărul deceselor și al rănirilor din accidente rutiere.

Ambasadorii statelor membre reuniți în cadrul Comitetului Reprezentanților Permanenți al Consiliului UE au aprobat la 29 martie 2019 acordul provizoriu la care s-a ajuns între președinția română și Parlamentul European cu privire la un proiect de regulament privind siguranța generală a autovehiculelor și protecția ocupanților vehiculului și a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor.

Conform noilor norme, toate autovehiculele (inclusiv camioanele, autobuzele, furgonetele și vehiculele utilitare sport) vor trebui să fie echipate cu următoarele elemente de siguranță:

  • asistență inteligentă pentru controlul vitezei;
  • facilitarea instalării sistemelor antidemaraj cu etilotest;
  • sisteme de avertizare cu privire la somnolență și la lipsa de atenție a conducătorului auto;
  • sisteme avansate de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto;
  • semnale pentru oprirea de urgență;
  • sisteme de alertă la mersul înapoi;
  • dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele;
  • monitorizarea precisă a presiunii pneurilor.
Citeste mai mult  CJUE. Punerea la dispoziție cu titlu oneros a unui stadion de fotbal. Noțiunea ”închiriere de bunuri imobile”

Pentru autoturisme și camionete vor fi necesare măsuri de siguranță avansate suplimentare. Acestea includ:

  • sisteme avansate de frânare de urgență;
  • sisteme de urgență de păstrare a benzii de circulație;
  • zone extinse de protecție a capului în cazul unui impact, care pot atenua leziunile provocate de coliziuni cu utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii și bicicliștii.

Pe lângă cerințele generale și sistemele existente (cum ar fi sistemul de avertizare la trecerea involuntară peste linia de separare a benzilor de circulație și sistemul avansat de frânare de urgență), camioanele și autobuzele trebuie să fie echipate cu sisteme avansate capabile să detecteze pietonii și cicliștii aflați în imediata apropiere a vehiculului și să reducă în mod semnificativ unghiurile moarte din jurul vehiculului.

După examinarea obișnuită de către juriști-lingviști, textul convenit va fi adoptat în mod formal de către Parlamentul European și Consiliu în scurt timp. Acesta va intra în vigoare la douăzeci de zile de la data publicării în Jurnalul Oficial al UE și se va aplica după 30 de luni de la data intrării sale în vigoare. Se acordă o dată de aplicare mai îndepărtată pentru un număr limitat de caracteristici pentru a permite producătorilor să își adapteze producția la noile cerințe.

Cuvinte cheie: >